Followers

Nah Ruang Untuk Tetamu..

Dapatkan Produk NISVIA Pada Harga RM35!!!


Satu-satunya alternatif kepada penghidap diebetis dan mereka yang mementingkan kesihatan.


Untuk Maklumat Lanjut KLIK DI SINI
Sebarang Pertanyaan, Sila Emel Ke:
real_4gamerz@yahoo.com

Wednesday, November 10, 2010

Toyol? Peperiksaan? Ape ni?

Nape? Tak pernah dengar orang tua-tua citer pasal toyol ka machaa.. Ni bukan itu toyol yang orang imagine cam gambar tu la machaaaa.. Ini toyol ada rambut, pandai menulis, kadang-kadang pakai baju tebal-tebal bukan macam toyol original yang telanjang bulat-bulat o0o0o0ooo... Owhh silap-silap. Tu tuan toyol. Toyol tu berupa note yang ditulis sama ada di kertas, di anggota badan atau pun mane-mane part yang orang lain susah nak detect. Toyol ni juga tak semestinya berada berdekatan engan tuan toyol. Boleh jadi toyol ni duk dalam toilet (sesuai sangat la tu), atau mane-mane tempat yang senang diakses oleh empunya toyol hahaha.

Tuan toyol bela benda ni dengan tujuan untuk membantu die menyelesaikan masalah yang tersangat susah iaitu untuk menjawab soklan exam. Giler bapak pandai toyol ni...

Okey. Gejala bawak toyol dalam exam ni sebenarnya dah lame wujud. Tak tau la aku macam mane dapat gelaran toyol ni. Fungsi note-note yang pelbagai bentuk dalam membantu tuannye tu kot yang melayakkan ia digelar toyol. Kan toyol ori pon tolong tuan die jugak. Hahaha.. Tapi, disebabkan pertolongan yang diberikan tersebut adalah salah sama ada di sisi agama atau undang-undang, maka digelarkanlah ia dengan name T+O+Y+O+L= TOYOL.

Sebenanya, tak yah la duk bergantung harap pada benda-benda macam ni. Sepanjang aku duk universiti ni aku tak pernah sekali pun bela benda ni. Tak perlu la. Belajar tu biar ikhlas. Ingat mak bapak. Baru betul perjalanan.

P/S: Jangan la amalkan benda ni eh.

2 comments:

shahazrin said...

toyol... macam pernah dengar...
kalau kantoi..nasib la..

Penggoreng said...

tu la pasal.. kalu kantoi tanggung la.. hahahaha.. so, jgn la bela toyol.. sama ada toyol hantu ke toyol kepala itam haha

Share |